Forum www.cgdbmw.fora.pl Strona Główna www.cgdbmw.fora.pl
forum miłośników marki BMW / powiat golubsko-dobrzyński
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O Modelu E39

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.cgdbmw.fora.pl Strona Główna -> GALERIA / FOTKI BMW / SERIA 5 / BMW E39
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NervouS




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń

PostWysłany: Śro 16:21, 18 Mar 2009    Temat postu: O Modelu E39

1. Opis Modelu

Czwarta generacja BMW serii 5 nosi oznaczenie E39. Produkcja modelu zaczęła się w lecie 1995 roku. W lato 2003 roku wraz z zakończeniem produkcji E39 światło dzienne ujrzał następca czyli model E60. Wiosną 1997 roku rozpoczęto produkcje wersji kombi modelu E39, co skutkowało zakończeniem produkcji poprzedniej wersji serii 5 E34. W 2000 roku przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Lifting obejmował takie detale jak lampy przednie (zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes"), lamp tylnych, halogenów przednich (okrągłe zamiast owalnych) i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków. Wersja E39 było oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych. Sedan z bagażnikiem o pojemności 460l i sprytną półką na narzędzia umieszczona w klapie bagażnika. Wersja Kombi oferowała 410 litrów pojemności bagażnika (1525l przy złożonej kanapie tylnej). Kombi nie był wzorem przestronności, ale oferował regularne kształty przestrzeni bagażowej oraz często oferowany był z osobno otwierana tylną szybą oraz z wysuwaną podłogą.

2. Wersja Specjalna

W 1998 roku BMW przy współpracy z "M Gmbh" postanowiło wprowadzić wersję specjalną oznaczoną jako M5. Wersja oferowana była tylko jako sedan. Wyróżniała się od wersji "cywilnej" zmienionymi detalami. Przedni zderzak posiadał wielki wlot powietrza, tylny zderzak natomiast miejsce na sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. W oczy rzucały się również duże 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, kryjącymi za sobą duże hamulce. Największą zaletą Wersji M5 jest silnik. Prawdziwy siłacz o pojemności 4.9l osiągał moc 400KM i moment obrotowy wynoszący równo 500Nm. Wyniki te przekładały się również na osiągi. Przyśpieszenie do 100km/h wynosiło 5,3s. Wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 250km/h (prędkość ograniczona elektronicznie - po zdjęciu ogranicznika prędkości rzędu 280km/h nie stanowiły problemu).

3. Częste usterki

Choć BMW E39 było udanym modelem marki to nie uchronił się od usterek. Wszystkie silniki były wrażliwe na przegrzanie oraz często pękały obudowy termostatu. Chłodnice z czasem traciły szczelność i nadawały się do wymiany. Bolączką jest też poduszka podtrzymująca wał napędowy. Aluminiowe drążki i wahacze powodowały obniżenie masy auta i lepsze prowadzenie, ale przy mocnych uderzeniach (dziury, krawężniki) często ulegały uszkodzeniom. Z racji tylnego napędu auta często były wykorzystywane do zabawy, która mogła doprowadzać do uszkodzeń krzyżaka wału napędowego. Dużą uwagę trzeba zwrócić na sworznie wahaczy, które wybijają się na dziurawych drogach. Pojazdy z dużym przebiegiem mogą mieć luzy w maglownicy. Często spotykaną usterką są zaśniedziałe końcówki odprowadzające "masę" do nadwozia. Również nierzadko zdarzał się problem parujących reflektorów przednich.

4. Wersje SIlnikowe:
Benzyna
2.0 (520i)
2.2 (520i)
2.5 (523i)
2.5 (525i)
2.8 (528i)
3.0 (530i)
3.5 (535i)
3.5 (535i)
4.4 (540i)
4.9 (M5)

Diesel:
2.0 (520d)
2.5 (525tds)
2.5 (525d)
2.9 (530d)
2.9 (530d)

BMW E39 był produkowany z przeznaczeniem na jedenaście rynków: europejski, egipski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, filipiński, rosyjski, tajlandzki, amerykański, wietnamski oraz południowoafrykański.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.cgdbmw.fora.pl Strona Główna -> GALERIA / FOTKI BMW / SERIA 5 / BMW E39 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin