Forum www.cgdbmw.fora.pl Strona Główna www.cgdbmw.fora.pl
forum miłośników marki BMW / powiat golubsko-dobrzyński
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

...mój mały projekt - proszę o opinie...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.cgdbmw.fora.pl Strona Główna -> TUNING / Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diffkilla
Moderator



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub - Dobrzyń

PostWysłany: Śro 11:57, 29 Kwi 2009    Temat postu: ...mój mały projekt - proszę o opinie...

Mam m20b20 w wersji 110 kW w swojej e30 i chciałbym ten silniczek nieco, lecz "bezinwazyjnie" zmodyfikować. Mój pomysł to: polerka kanałów dolotowych i wylotowych (barany to dla mnie wciąż spory wydatek ), zmienic regulator ciśnienia paliwa na mocniejszy (nie wiem czy np. w m20b25 były takie same czy mocniejsze), wydajne, dedykowane modelowi świece + kable, ewentualnie stożek w "zimnym rękawie" oraz przelotowy tłumik końcowy. Dodam, że motor jest w dobrym stanie i nigdy nie miał LPG. Proszę o opinie.[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol E30




Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CGD

PostWysłany: Śro 12:17, 29 Kwi 2009    Temat postu:

No tak samo bym chcial zrobic ze swoim M20 Very Happy tylko brak gotowki psuje mi plany;)
cos by to dalo ale ciekawe co??
Chlopaki mi proponowali nie bawic sie przy tym silniku tylko kupic jakies M50,M52 Very Happy
Ale tez bym chcial nie za drogim kosztem cos poprawic w M20.
Jak bedziesz cos modyfikowal z pozytywnym skutkiem to daj znac:D
To pogrzebie i w swoim:)
Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kociak1122




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń

PostWysłany: Śro 15:03, 29 Kwi 2009    Temat postu:

pomysł okej tylko czy Ci się będzie opłacać lepiej był było kupić młodszy silnik :)jeżeli oczywiście koszty wyjdą takie same jak za silnik2 0.0 m52 albo m50 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yabi




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń

PostWysłany: Śro 17:29, 29 Kwi 2009    Temat postu: Re: ...mój mały projekt - proszę o opinie...

badmotherfucker napisał:
Mam m20b20 w wersji 110 kW w swojej e30[/b]


-Skąd tyle KW wziąłeś???? W M50 to jest tyle ale w m20?? Shocked

-Zmiana regulatora ciśnienia nic ci nie da.

-Przelotowy układ wydechowy sprawdza się tylko w sinikach turbo
Wydech pod barany musi być specjalnie obliczony bo inaczej kicha
i wywali ci uszczelkę, głowicę i zawory(przetestowałem to)

-Sportowe filtry to też zabujstwo dla silnika a jeżeli już założysz to
przydało by sie mapy wtrysku paliwa zmienić bo zwiekszy się ilość
powietrza zasysanego a paliwa podawanego nie. Jest wyjscie jeszcze
przy przepływce pogrzebać ale to precyzyjny temat...

Ja polecam ci założyć na początek sportowe wałki rozrzadu o wyższych krzywkach robione na zamówienie a robi je ,,Świątek,, w bydgoszczy. Wink


Ostatnio zmieniony przez Yabi dnia Śro 17:47, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diffkilla
Moderator



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub - Dobrzyń

PostWysłany: Czw 8:09, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Słyszałem o Świątku... też o tym myślełem, a 110kW wziąłem z dowodu rejestracyjnego Smile Było ich niewiele ale wychodziły - w katalogach z częściami też są m20b20 94kW (chyba) i 110kW - wiem bo mnie pytali ostatnio jaką mam wersję jak w Arpolu kupowałem cylinderek hamulca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kociak1122




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń

PostWysłany: Czw 8:47, 30 Kwi 2009    Temat postu:

czyli masz 136 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yabi




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń

PostWysłany: Czw 19:12, 30 Kwi 2009    Temat postu:

92-95KW 129KM innych m20b20 nie było a 102-110KW miało m20b23 Wink Motoren [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Yabi dnia Czw 19:13, 30 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diffkilla
Moderator



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub - Dobrzyń

PostWysłany: Pią 0:43, 01 Maj 2009    Temat postu:

Dziwne... czemu w dowodzie 110kW i czemu gość z Arpolu mnie pytał czy 90siąt coś tam (nie pamiętam) kW czy 110 ???? Obiecuje temat zweryfikować dokładnie u źródeł (Arpol, wydział komunikacji) i przedstawić obiektywną opinię... wiem że z innych oficjalnych źródeł (internet, prospekty) wynika iż nie ma m20b20 o mocy 150 KM... Nie zamierzam, bynajmniej, robić z siebie pajaca i licytować się o swe kucyki (zapraszam jednak do jazdy próbnej moją becią Smile. Kto wie a może to m20b23? Z zewnątrz nie bardzo sięróżną a od kiedy silnik samochodu stał się jego częścią wymienną wiele dziwnych zjawisk mogło miejsce mieć Heh POZDRA!

Ostatnio zmieniony przez diffkilla dnia Pią 0:45, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yabi




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń

PostWysłany: Pią 13:59, 01 Maj 2009    Temat postu:

Możliwe że ktoś sie walnął przy rejestracji auta. Pamiętam sytuacje jak rejestrowałem swoją pierwsza bawarie i w urzedzie mnie się spytali ile mam KW i KM bo nie mogli się nigdzie w papierach doczytać wiec mogłem im podać nawet 200KW Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MELIS
Administrator



Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSTROWITE

PostWysłany: Pią 17:48, 01 Maj 2009    Temat postu:

kociak1122 napisał:
czyli masz 136 km


a jak ty to przeliczyleś??? bo na moje 110kw to 149.5 KM a czegoś takiego nie było w b20 taką moc ma m20b23 Wink

Z tego co mi wiadomo to b20 miały 92 lub 95kw.

Co do modów to ja bym na Twoim miejscu nie ruszał nic w tym silniku bo bardzo fajnie pracuje a te mody to gra nie warta świeczki... oczywiści mogę poprzeć moje wypowiedzi Wink

Co jedynie dla odmiany to kup sobie dyfer o krótkim przełożeniu.
Zawsze możesz wtedy wrócić do oryginału bardzo szybko.

Pozdrawiam!


Ostatnio zmieniony przez MELIS dnia Pią 17:50, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diffkilla
Moderator



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub - Dobrzyń

PostWysłany: Pon 8:25, 04 Maj 2009    Temat postu:

hmmm, wiecie... nie chcę robić z siebie pajaca - to mój pierwszy m20... ja się nie znam ale może ktoś mi powie czy można z wierzchu rozróżnić m20b20 od m20b23 bo te 110kW to ja tylko z dowodu wziąłem... a może mam m20b23, zarejestrowane na 2.0... Jak to sprawdzić? Po numerze motoru?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kociak1122




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń

PostWysłany: Pon 9:39, 04 Maj 2009    Temat postu:

ja tego nie obliczałem po prostu wiem ze m20 w szerokiej lampie miał 136 km a w wąskiej lampie było ich miej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yabi




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń

PostWysłany: Pon 11:07, 04 Maj 2009    Temat postu:

badmotherfucker napisał:
hmmm, wiecie... nie chcę robić z siebie pajaca - to mój pierwszy m20... ja się nie znam ale może ktoś mi powie czy można z wierzchu rozróżnić m20b20 od m20b23 bo te 110kW to ja tylko z dowodu wziąłem... a może mam m20b23, zarejestrowane na 2.0... Jak to sprawdzić? Po numerze motoru?


M20B23 były produkowane do 84 roku i były na systemie Bosch L-Jetronic
Najlepiej dojdziesz po numerach silnika lub wpisz 7 ostatnich liczb vin z dowodu na [link widoczny dla zalogowanych] lub http://www.cgdbmw.fora.pl/wokol-bmw,71/vin-decoder-y,213.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MELIS
Administrator



Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSTROWITE

PostWysłany: Pon 15:31, 04 Maj 2009    Temat postu:

VIN też prawdy może nie powiedzieć, bo jeśli był swap to tego nie uwzględni.

Miki a jaką masz pojemność wpisaną w dowodzie?

Co do silników to delikatnie się różnią od siebie b20 i b23, ale najpewniej po numerze głowicy sprawdz.

Numer jest dokladnie pod przepustnicą
ostatnie 3 cyfry da sie odczytać ale trzeba odme śrubokrętem odgiąć.

Jeśli masz b23 to numery powinny być tam 731

dodano

jeśli chodzi o silnik to w b23 głównie były one przesunięte za łapą w stronę alternatora. Typ silnika jest w górnej linijce i w b23 powinno być coś w stylu 23 6 KA

Pozdro


Ostatnio zmieniony przez MELIS dnia Pon 15:36, 04 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diffkilla
Moderator



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Golub - Dobrzyń

PostWysłany: Pon 16:07, 04 Maj 2009    Temat postu:

Dzięki za wskazówki, Wojtek, muszę do Ciebie się wybrać kiedyś i części pooddawać... (się trochę uzbierało już) P.S.Dzięki za nerki w sobotę - doceniam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.cgdbmw.fora.pl Strona Główna -> TUNING / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin